Niepubliczna Szkoła Podstawowa Art School jako partner projektu ‘’My Little Homeland” (Szkoła Podstawowa nr 26 w Gdyni)
Zamierzeniem projektu jest zapoznanie dzieci z:
- historią,
- geografią,
- kulturą,
- zanikającymi tradycjami i obyczajami regionalnymi.
Wiek: 6-11 lat
Cele ogólne:
- Poznanie najbliższego środowiska i specyfiki swojego regionu,Rozwijanie wiedzy o kulturze i historiiwłasnego regionu w powiązaniu z tradycjami własnej rodziny,
- Pogłębianie więzi ze swoim środowiskiem, regionem,
- Rozwijanie szacunku wobec innych wspólnot regionalnych, etnicznych i narodowych,
- Kształtowanie tożsamości regionalnej w kontekście wartości narodowych i europejskich,
- Przygotowanie do dojrzałego życia w strukturach regionalnych, narodowych,
- państwowych i europejskich,
- Kształtowanie postawy otwartości na inne wspólnoty, kultury,
- Poszerzanie wiedzy na temat kultury innych narodów, przezwyciężanie barier kulturowych i językowych,
- Promocja regionu w kraju i za granicą,
- Propagowanie postaw twórczych i innowacyjnych,
- Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej,
- Rozwijanie wyobraźni i zdolności manualnych podczas tworzenia prac plastycznych i rękodzielniczych,
- Praktyczna nauka języka angielskiego poprzez współpracę z uczniami z innych krajów,
- Rozwój umiejętności kluczowych (współpraca w grupie, krytyczne myślenie, kreatywność),
- Poznanie nowych narzędzi TIK i doskonalenie umiejętności posługiwania się nimi,
- Korzystanie z Internetu jako bezpiecznego źródła informacji, środka komunikacji i prezentacji materiałów.
Treści
Tematy:
- O nas – prezentacja grup
- Logo projektu
- Moja miejscowość (stworzenie mapy)
- Geografia regionu
- Flora i fauna regionu
- Kolory mojego regionu7. Symbole związane z moim regionem
- Legendy regionalne (Padlet z linkami do prezentowanych legend, legendy w formie Lapbooka itp.)
- Regionalne przysłowia, powiedzenia
- Lokalne i regionalne zwyczaje, obyczaje, święta, tradycje
- Muzyka i rękodzieło, sztuka regionu
- Kuchnia regionalna (stworzenie wspólnej książki z przepisami w formie e-booka, warsztaty kulinarne w szkołach)
- Język regionu, gwara
- Zabytki muzea, ciekawe miejsca
- Sylwetki osób zasłużonych dla środowiska lokalnego, regionu
Działania:
Wymiana kartek pocztowych (ręcznie zrobionych przez uczniów), przygotowanie e-quizu o swoim regionie
Przewidywane osiągnięcia/ rezultaty:
Projekt ma służyć:
- poszerzeniu wiedzy o najbliższym środowisku uczniów oraz o specyfice regionu, w którym mieszkają,
- poznaniu kultury i tradycji innych krajów.
Efektami projektu będą:
- Padlet z legendami pochodzącymi z różnych krajów,
- wspólna książka kucharska z przepisami w formie ebooka,
- zbiór e-quizów o regionach krajów uczestniczących w projekcie.
Proponowane narzędzia:
TwinSpace, dziennik projektu, Zoom, YouTube, FB i Messenger, genially, padlet, Wordwall, Google Docs, PowerPoint